Menopauza – wróg odchudzania

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Menopauza – wróg odchudzania

Menopauza nie zawsze musi oznaczać dodatkowe kilogramy

Menopauza nie zawsze musi oznaczać dodatkowe kilogramy

Przywykliśmy do widoku starszych pań z nadwagą bądź otyłością. Odpowiedzialna za ten stan rzeczy jest menopauza, która po pewnym czasie dotyka wszystkie kobiety. Czy jednak wszystkie musimy być grube po 50 roku życia? Czy wszystkie musimy zmagać się z problemami związanymi z nadmiernymi kilogramami?

Przeważnie przed menopauzą kobiety skarżą się na otyłość biodrowo-udową. Po menopauzie jednak skala przechyla się w stronę bardziej niebezpiecznej otyłości brzusznej. Jest to niebezpieczne dla zdrowia, gdyż może prowadzić do insulinoodporności, nadciśnienia tętniczego czy też zaburzeń lipidowych.

Ale czy menopauza faktycznie musi równać się z dodatkowymi kilogramami i z trudnością w ich pozbyciu się? Co sprawia, że faktycznie łatwiej w tym czasie przybrać na wadze?

Dlaczego szybciej tyjemy w okresie menopauzy?

Jest kilka powodów, dlaczego kobietom zdarza się szybciej tyć po menopauzie. Przede wszystkim winę za ten stan rzeczy odpowiadają hormony. Dzięki nim proces syntezy i rozkładu tłuszczu rozregulowują się. Także w czasie menopauzy nasze podwzgórze rozregulowuje się i przez to nie jesteśmy w stanie kontrolować ilości spożywanych pokarmów. Kobiety, które są po menopauzie, dużo częściej sięgają także po tłuste rzeczy.

Jak więc jednym zdaniem podsumować wpływ menopauzy na przybieranie na wadze? Cóż, w tym czasie łatwiej jest przytyć kilka zbędnych kilogramów bo hormony płciowe zmieniają swe stężenie w organizmie.

Warto także zaznaczyć, że w pewnym wieku ilość aktywności fizycznej po prostu się zmniejsza, ale także maleje zapotrzebowanie energetyczne ciała. Niestety tempo przemiany materii także spada, co wraz ze sNie zapominaj o aktywności fizycznejpożywaniem tak samo obfitych posiłków doprowadza do zyskania kilogramów.

Jak więc widać, wiele czynników sprawia, że menopauza doprowadza do powstawania nadwagi czy też nawet otyłości. W trakcie tego okresu trzeba zatem bardziej zwracać uwagę na to co się je, ale również na to, by wprowadzić w swoje życie odpowiednią ilość aktywności fizycznej.

Jest to bardzo ważne, by nie groziły nam żadne choroby związane z nadprogramowymi kilogramami. Może też zobaczyć co do zaoferowania mają plastry odchudzające.

Nie zapominaj o aktywności fizycznej

Aktywność fizyczna jest niezwykle istotna zawsze, bez względu na to ile mamy lat i czy jesteśmy przed menopauzą czy po niej. Jednak nabiera ona szczególnej wagi właśnie po menopauzie, ze względu na to, iż to właśnie w tym okresie tkanka mięśniowa zmniejsza się by ustąpić tkance tłuszczowej, która zajmuje jej miejsce.

Nie trzeba chyba nikomu przypominać, iż mniej tkanki mięśniowej oznacza tyle, że tempo naszego metabolizmu spada.

Dlatego tak ważne jest wprowadzenie chociaż odrobiny aktywności w pewnym wieku. Dzięki temu nasze mięśnie non stop pracują i zmniejszona jest możliwość tego, by uległy one redukcji. Potrzebne one są nam także z tego powodu, by mieć energię i siły witalne potrzebne do życia.

A w dzisiejszych czasach nie dziwi już widok atrakcyjnych starszych kobiet, które regularnie chodzą na siłownię, czy uprawiają nordic walking.

Odżywiaj się zdrowo. Produkty które są korzystne dla kobiet w czasie menonapauzy

Jednak jak wiadomo sama aktywność to nie wszystko, trzeba się także odpowiednio zdrowo odżywiać. Jakie pokarmy są odpowiednie dla kobiet po menopauzie? Co jest niezwykle istotne w tym czasie? Jakie składniki są ważne i gdzie możemy je znaleźć. Pamiętajmy, że owoce goji to nie jedyne rozwiązanie

Dieta kobiety po menopauzie, tak jak dieta innych osób powinna być przede wszystkim rozsądna. Nie można się ani głodzić, ani tym bardziej przejadać. Niezwykle istotne jest by pokarmy były bogate w składniki odżywcze, które zachowają równowagę naszego organizmu.

Warto spożywać bogate w potas i regulująOdżywiaj się zdrowo. Produkty które są korzystne dla kobiet w czasie menonapauzyce ciśnienie tętnicze pomidory, morele, awokado czy banany. Jeżeli chcemy zadbać o źródło antyoksydantów, to idealne będą jagody, czy też ich kuzynki borówki amerykańskie.

Jarmuż, szpinak czy rukola – w nich znajdziemy mnóstwo witaminy K i wapnia, dzięki czemu nasze kości będą odpowiednio zmineralizowane. Spożywając tłuste ryby z morza, takie jak śledź czy tuńczyk bądź makrela, nasz organizm zostanie zaopatrzony w kwasy tłuszczowe.

Trzeba także spożywać produkty węglowodanowe, z pełnego przemiału i płatki owiane. To naprawdę cenne źródło błonnika pokarmowego. No i w dodatku produkty te zmniejszają stężenie cholesterolu.

Warto także zadbać o to by nasza dieta bogata była w produkty mleczne: mleko, jogurty, maślanki czy kefiry. Jest w nich bowiem dużo wapnia oraz probiotyków. Należy jednak uważać na słodzone wersje tych produktów i wybierać raczej te naturalne, najlepiej także nie pełnotłuste.

Jak więc widać, dieta kobiety po menopauzie powinna być zróżnicowana i przede wszystkim jak najzdrowsza. Dodając do tego odrobinę ruchu można zapomnieć o nadprogramowych kilogramach i cieszyć się życiem do starości. Menopauza nie musi oznaczać otyłości!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*