Uzupełnij magnez

[Total: 1    Average: 4/5]

" Magnez jest bardzo istotnym minerałem, którego musimy dostarczać naszemu organizmowi. W dobie powszechności picia kawy jest to o tyle istotne, gdyż kofeina „wypłukuje” magnez z naszego organizmu, zmniejszając jego ogólną pulę i powodując nieprzyjemne objawy niedoboru magnezu, którymi są chociażby trudności z pamięcią i koncentracją oraz nocne skurcze łydek. Źródła naturalne, dzięki którym możemy uzupełnić niedobory magnezu są bardzo przyjemnymi składnikami pokarmowymi – jest to kakao oraz uwielbiana przez wszystkich czekolada. Pamiętaj, aby nie przesadzać z uzupełnianiem magnezu za pomocą czekolady. Oprócz ogromnej ilości cukru, czekolada zawiera także bardzo dużo tłuszczu, z czego nie każdy zdaje sobie sprawę. W związku z tym nawet gorzka czekolada może być źródłem dodatkowych, „pustych” kalorii, które z łatwością w naszym organizmie przemieniane są w tkankę tłuszczową. W suplementach diety, magnez kojarzony jest często z witaminą B6. Jest to składnik, który wspomaga wchłanianie się magnezu i przyspiesza jego przyswajanie. "

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*